Ping your blog, website, or RSS feed for Free

Doa dan Kesaksian ann julang

 on Tuesday, April 30, 2013  

Nama
ann julang
E-mail
ann4677@email.com
Isi doa Dan Kesaksian
Bapa yg km kasihi dan ssungguhNya Engkau Maha pcipta dan Maha pmurah,sya brsyukur pda hari ini krena telah brnafas hingga ke saat ini kerana ku tau smua yg dtg dari pda Engkau,berikn lh ku kkuatan tuk aku brdri teguh dhadapaan Mu ya Tuhan yg ku kasihi,pimpin kn lh dri ku agar aku kuatkn iman dan hati ku agar aku tidak trpesong tuk memblakangkn Engkau,kerana ku tau aku manusia yg lemah tidak trlepas dari godaan syaitan...oleh itu,brsatu lh dgn ku agar aku mampu mlawan stiap dugaan yg dtg pda ku..ampuni lg sgla dosa2 ku,dosa ibu dan bapaku,dan sluruh kluarga ku,sereta teman2 ku..bukalh hati mereka agar stisa taat tuk mlayani smua perintahMu..dengar lh doa ku ini krna ini sja harapan ku tuk stisa brada dekat dgnMu..
Smua doa ini ku sampaikn mlalui ak Mu Jesus kristus juruslmat km Amen

Kesaksian
Sebelum aku mjdi pengikut Jesus,aku bukanlah mnusia yg sempurna,aku insan yg brgelar manausia yg tiada agama,tidak lari dri gosip,bak kata org tua hidup penuh kekosongan tanpa mgenal siapa Tuhan,Allah yg mencipta Alam smaster yg penuh dgn luar biasa..betapa indah nya cipta Mu...
Sewaktu kaki ku mlangkah masuk ke rumah Tuhan buat kali pertama, betapa kesal kosong nya jiwa ku ini,bertapa berdosanya kehidupan yg aku miliki waktu itu,vaku mnanggis kuat hati ku,bmohon kepadaNya agar aku diampunkn dosa, karenaku tau btapa rendah nya kedudukan ku waktu itu krna aku bru sja mmasuki rmh Tuhan,krena aku belum prnah mlihat,masuk mna2 yg brnma gereja...kasihnya dri ku waktu itu karena aku sudah jauh ketinggal tuk mengenal sapa Jesus yg mati dsalibkn,sapa Allah yg mencipta keturuan Adam dan Hawa
Skarang aku brsa brsyukur krna aku jdi hamba Allah yg setia dan setia taat semua printah Nya..sgala firman Mu akan menjadi tulang blakang ku tuk berdiri dhadapnmu dan sampai ke hari ini akan ku persembahkan sgenapku tuk mlayani Engkau


Doa dan Kesaksian ann julang 4.5 5 Unknown Tuesday, April 30, 2013 Nama ann julang E-mail ann4677@email.com Isi doa Dan Kesaksian Bapa yg km kasih...


No comments:

Post a Comment

J-Theme